Les hva Royal Purple brukere sier ved et klikk på linken under:

Leserbrev:


 

Da ble det seier i dagens løp og total i Gatebil Extrem Racing serien 2014. Takk til teamet , Holgers.no, Elite bil,  Ankersen/ race etanol, Compturbo, Royal Purple Scandinavia, Drammen Karosseri , Brakes Norge. Nuke Performance, Autronic engine management, Fitings of Norway,Tilton Eginering og ØrjanBakken Motorsportfoto — på Mantorp Park.

 


 

 Levek Constellation, en helt ny kabel legger, bruker vår miljø vennlige hydraulikkolje Marine Hydraulic Oil 22, da denne oljen, smører bedre enn andre hydraulikk oljer, samtidig som den ikke dreper mikroorganismene som finnes i havet, i tilfellet det skulle være et utslips uhell.

 

 

   


 Jan-Sverre K. Eliassen

Tønders vei 4, 3530 Røyse

Heisann!

Etter å ha prøvd RP olje på bilen min så er jeg nå klar for en ny ladning med lilla kongelighet! Kjører en Volvo V70 med hvitblokkmotor (2.5t) og har nå rulla 311 800km. For de som kjenner til Volvo's motorer så er spesielt hvitblokkmotorene litt glade i olje når de får på seg noen km. Før så kunne jeg etterfylle 1,5-2L med "vanlig" olje pr. 5000km, men etter å ha kjørt på RP så har jeg etterfylt 1,2l på 9700km!! Det er unormalt bra på en Volvo motor. Så helt i fra første dag så fikk jeg bedre respons fra bl.a. turbo og oppførselen til motoren endret seg til noe bedre.

Har vært plaga med litt svak tikking fra ventilene, men de lyden er nå totalt borte. Den går så jenvt som en fabrikkny motor gjør så både motorrensen, motorbehandlingen og Royal Purple oljen er helt fantastisk, utrolig etc.

Så om andre sliter med slike problemer så anbefaler jeg å prøve RP-olje. Bedre olje er heller tvilsomt å få tak i!

Til bestillingen, så ønsker jeg å bestille nytt filter og 8L 5w-30 olje :)  Er til en 1997 mod V70 med 2.5l turbo motor.

Mvh Jan-Sverre



Firmaet mitt er forhandler for Boss Hoss og V8 choppers i Norge. Vi raser gear kasser så det holder her nå, pga. dårlig olje, og årsaken til ras, er at vi har ca.1000 hk og at pinion og drev går på samme olje som converter og oljepumpe. De som bygger syklene i USA har funnet ut at olja deres er den beste. Monsterbikes bruker Royal Purple på sine Boss Hoss og V8Chop-pers motorsykler i USA. Derfor ønsker vi å forhandle Royal Purple oljen til våre kunder.

 

 

 


 

Hei Thor, nå har jeg kjørt 10 timer med Royal Purple olje på Volvo motoren, så langt bare positive erfaringer. Det som er litt synd er at vann/luft temp er lavere en dataene mine fra i sommer. Det jeg har erfart så langt er fra 1200 rpm til 2500 rpm så er motoren mer smidig og den er raskere oppe i turtall, ” veien opp er raskere”. Med 7 + grader i motorrommet så er start mye ”snillere” nå, starter på ”første slaget”. Jaging på tomgang ved kald motor er fjernet. Det er åndefil
ter på motoren, ser tydelig det er mindre olje damp ut av filteret ved varm motor, den sure lukta av motor er vekk fra rommet. Temperatur i rommet er sunket med 8 grader under full drift (kan skyldes kaldere luft inn ), men motoren synker fra 90 grader til 85 raskere en før etter kjøring. Oljetrykk varm motor har mindre differanse mellom høyt/lavt turtall ved varm motor. Sist, men ikke minst, etter 10 timer blandet kjøring så mangler det ikke olje i det hele tatt, den brukte ikke olje før heller, men dystre spådommer er gjort til skamme ser det ut till. Så da håper jeg du kan sende meg en kanne til med olje, den skal på traktorene mine, de er i bruk hele vinteren i skogen og brøyting og her trenger jeg kald start egenskapene til Royal purple oljen. Jeg burde hørt på deg for flere år siden. 
Mvh Erik

Erik Gulbrandsen
Postboks 33, 1620 Gressvik
Tlf. 69 33 96 00   Fax: 69 32 84 46
Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Web: www.gressvik-marina.no 
 


Fra: Øyvind Hammeren [mailto:Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Sendt: 28. juli 2008 12:15
Til: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Emne: Overraskende resultater

 Hei!
 
Historien skriver seg fra i fjor sommer, da jeg hadde en cabincruiser med nyoverhalt motor og hele sommeren foran meg på sjøen.
Motoren var en Hammerhead, eller nærmere bestemt 6,5 diesel GM motor med kompressormating og mekanisk dieselpumpe for maritim bruk.
Denne var oppgitt til oppunder 300hk ved 3600o/min. Jeg ville selvfølgelig gi motoren den  "beste" behandlig fra min side (trodde jeg), nemlig vår alles kjente MOBIL 1. 
Trosset alle som sa at denne motoren skal kun ha mineralolje, ellers går det galt...
Første del av innkjøring ble gjort i benk i 5 timer og alt virket ok. Temp ca 90`c og oljetrykk på tomgang var 1,5 bar.
Båten ble sjøsatt og alt som kjøling og olje ble sjekket før turen begynte.
Etter 1/2 times kjøring i 3000 o /min sank oljetrykket til 0,75 bar når den ble lagt på tomgang. Ok, varm olje tenkte jeg og dro videre i 1/2 time og plutselig gikk turtallet litt ned og så lyste oljelampa i 1 sekund så smalt det.
Ferien 07 var over, og vi ble slept i land.
 

Ved demontering av motoren var det et jævlig syn som møtte meg, alle lagre var smeltet fast til veivakselen, kamakselens lagre hadde løsnet fra blokka og satt fast til kammen- konklusjonen var totalt havari grunnet manglende smøring. Oljen var kullsort og luktet kraftig brent. 
Hva var det vi sa, fikk jeg høre fra de som har "peiling", men jeg trodde kanskje helsyntetisk olje av verdensklasse tålte høyere temp og fremdeles smøre litt bedre enn mineralsk olje. Men nei, den koster bare mye.
 

Sommeren 08 var jeg klar med en nyoverhalt motor nr 2 av samme slag og de samme forutsetningene som før unntatt økt oljevolum fra 6 til 11 liter.
Snakket med en hyggelig herremann på QMI på Mjøndalen. Han garanterte meg at den helsyntetiske Royal Purpleoljen han hadde skulle holde mål, og at det bare var tull med mineralolje anbefalingene. Ringte faktisk flere ganger til han for å forsikre meg om at han garanterte at skulle være god nok.
 Jeg tok med 2 flasker qmi metallbehandling i tillegg til helsyntetisk Royale Purple oljen han anbefalte. Smurte inn alle innvendige deler i motoren under overhalingen med metallbehandlingen i samme slengen for å være sikker fra først øyeblikk.
Så kom vi til prøvekjøring som var en nervepirrende opplevelse på grunn av fjorårets fadese.
Kjørte en halv time på 1500- 2000 o/min da alt var nytt. Deretter skulle vi teste om motoren holdt max belastning over lengre tid. Vi dro turtallet gradvis oppover og begynt å lure å om det var tull med turtelleren da den passerte 3800 o/min uten at grensa var nådd. Vi ville ikke gi den mere enn det i frykt for mekanisk brudd som råder eller veivaksel. Slik holdt vi på i ca 45 minutter og alt fungerte godt. 
Da båten veier vel 4000 kg og er 28 fot kunne vi ikke ha så stor stigning på propell fra før av på grunn av belastningen på motoren, men må revurdere det etter denne testen. Toppfart ble ikke målt før og etter behandlingen, men den ble nok høyere iflg turtall.
Temperaturen kom opp til 90 grader men det tok lang tid denne gangen, og oljetrykket lå på 1,5 bar på tomgang ved varm motor etter dette.
Motorgangen var ikke til å kjenne igjen, den vanlige vonde GM diesel gangen var betraktelig redusert. Peilet oljen og den var like gjennomsiktig som da jeg hadde den på. 
Båten er nå solgt og har ikke hørt negative tilbakemeldinger fra kjøper.
Privatbilene går også på samme behandling nå.
Anbefales på det sterkeste!!
 
Mvh Øyvind Hammeren


Hei Torfinn                                                    07.05.2008 23:00

Beklager litt sen tilbakemelding, men det er en veldig hektisk periode akkurat nå.  

Når det gjelder motorolje til bilene, så vil jeg varmt anbefale RP 10W30 synthetic olje. Jeg har begynt å bruke den på vår egen Caravelle 2,5 TDI, og er veldig godt fornøyd. Høykvalitetsolje til en meget fordelaktig pris. Bilen har nå gått 106 000 km og fikk ved ca 80 000 km en ulyd som kommer og går fra motoren mellom 2500 og 3000 rpm på belastning. Personlig tror jeg at det kommer fra ventilsystemet, men verkstedet er ikke sikker, så i og med at det er en garantisak så skrur de ned motoren for å finne feilen. Bilen har fulgt alle servicer på merkeverksted og det har blitt skiftet motorolje og filter etter serviceheftet (Shell 05W30 Longlife en gang pr år etter ca 20 000 km). 

Etter en vårtur med tilhenger og to motorsykler, var ulyden så ille at jeg bestemte meg for å skifte til RP olje. Ved siste årsservice for ca en måned siden, gikk jeg over til RP 10W30 (tok innvendig QMI motorvask og skiftet olje og filter selv).

Siden har jeg kjørt ca 3 000 km, førts en tur til Tr. heim ca 400 km tur/retur. Det som slo meg med en gang jeg hadde skiftet til RP olje var at motoren gikk finere på tomgang og på alle turtall. Jeg synes også at den er smidigere og krafter litt bedre enn før. Det som gledet meg mest var at ulyden i motoren var vesentlig mindre enn før. Etter de første 400 km var mesteparten av lyden borte. Sener har jeg kjørt en langtur til Sverige med tilhenger, MC og utstyr for å kjøre løp. 

Lyden forsvant mer og mer, og turtallsområdet hvor lyden dukket opp ble også mindre. Nå er lyden nesten borte, men jeg kan så vidt høre den ved 2 500 rpm med belastning og radioen av.

Jeg har ikke fortalt verkstedet at lyden er blitt mer og mer borte, ei heller at jeg gikk over til RP olje ved siste service. Den 19 mai skal bilen inn for å få motoren nedskrudd og sjekket, for VAG sin egen regning. Jeg er meget spent på hva de finner ut.

Med vennlig hilsen
Tor M Havnvik, North West Racing


  02.04.2008 10:55

 

Jeg bruker denne oljen på min banebil,  en BMW M-3 E-30  og er veldig fornøyd.

Det gir høyere oljetrykk og lavere temperatur. Det er også betydelig mindre mekanisk

lyd fra ventildrivverk, og oljen holder motoren fantastisk ren. Bilen går på 20-50 olje

med oljetemperaturer ofte på 120 C
Med vennlig hilsen
Karl-M. Kjendlie
Florenveien 49
3265 Larvik

 

 

 

 

 

 

 


 


Les om Ferrari med 316 HK ved 6100 rpm og 428 NM ved 4000 rpm, den byttet fra Castrol GTX Longlife til Royal Purple Racing 51:

Hei Thor

Jeg skiftet oljene i dag, og det første jeg la merke til var att oljetrykket er bedre på lavere turtall til og med på tomgang når motoren er varm. Med Castrol GTX Longlife var trykket nesten 0 og nå var den ca 2,5. Imponerende!!!! ved vanlig kjøring skal trykket være mellom 4,5 og 5,5 bar. Tidligere hålt det seg på ca. 4,0 - 4,5 inntil oljen ble varm så sank trykket til 2,5 og lavere ved vanlig kjøring, nå holdt trykket seg på ca 5.0 hele tiden. Meget bra!!!!!!

 
Jeg har en hel CD med bilder av bilen min som jeg sender deg fra andre reportasjer av bilen bl.a. i Autofil.
 
Jeg har ennå ikke mottatt dynotesten på mail og purret på den i dag.
 
Mvh Pål
----- Original Message -----
From: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
To: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Sent: Wednesday, June 14, 2006 12:59 PM

20. november 2011 
skrev Trond Inge Mathisen Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. > følgende:
Hei der,
Trenger olje til min XR 1200 Sportster i full fart. Har alltid brukt 20-50
Royal Purple til sportstern min. Skal selge den nu, og har tappet av all
gammel olje. Send meg 3 liter fort som bare det. Kan ikke bytte ut oljen mot
noe annet...Har alltid brukt Royal Purple og QMI på alle mine motorer, kan
si bare en ting: Vil alltid bruke dette på alt av motorer!!!
Mvh: Trond Inge Mathisen


Her er bilde av svenske Ulf Ögge, Ljungdalavägen 23 236 34 Höllviken. Den forrige eieren fra USA anbefalte han å bruke Royal Purple Racing 9 på sin nyinnkjøpte prostockbike. Se:www.harleyracing.se


Steinar Ludvigsen i sin Fiat 850SC:

Alltid i toppen med Royal Purple oljen. Selv med oljetemperatur på +135grader så holder oljefilmen.  Mindre friksjon og bedre effekt. Rimeligere vedlikehold.

Steinar bruker kun Racing51 på alle sine  løpsbiler samt Purple Ice for bedre kjøling. Han kan fortelle at Racing51 varer ut hele sesongen uten å måtte skifte olje.


From: øyvind jokerud   Date: 05/09/05 11:07:20To: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Subject: totaktsolje - gokart

Hei igjen Thor!

Da er mitt første gokartløp på 6 år gjennomført i Moss i helgen, og jeg hadde meget gode tider hele helgen. Mye av dette skyldes QMI produktene, og ikke minst RP-oljen jeg fikk av dere.

Det er jeg helt overbevist over!

Jeg var uheldig i finalen, hvor jeg mistet kjedet, og måtte derfor bryte av den grunn, men lå da på 5. plass av totalt 30 kjørere.

Jeg har da et spørsmål til deg, siden jeg er meget godt fornøyd med deres produkter, og gjerne vil fortsette å benytte meg av disse:

På forhånd takk nok en gang.  

PS, deres logomerker er på plass, både på min kjøredress, på min gokart, og capsen er i flittig bruk av min mekaniker. Gleder meg til neste helg, hvor vi reiser til Vålerbanen på Solør.

 

From: Carl Martin Strømme
Date:
 08/07/07 02:34:00
To:
 Thor Johansen
Subject: Bestilling/Test

Hei Thor,
Nå har både jeg og tre av mine kolleger prøvd RP og QMI på forskjellige kjøretøy 
og alle er veldig fornøyde.
Vi ønsker nå å prøve RP kjedespray og håper du kan gi oss et godt tilbud på en kartong 
Max Chain (12-325ml. Spraybokser i kartongen.)
og en kartong MaxCycle 20-50.

Her er en oversikt over det vi har prøvd så langt:
Gokart:
ProCart twin motor 4-takt, Racing 9 og QMI motor behandling:
Mye regn i England i sommer gjorde at en test på tørr bane ikke ble mulig.
Men raskeste rundetid på denne gocarten på våt bane etter RP/QMI ble 
nesten identisk med raskeste rundetid tidligere på tørr bane.
Topp turtall ble nådd mye tidligere enn før på langstrekket og motorene virker 
kjappere til å akselere. 
Meget fornøyd

Motorsykkel:
Yamaha YZ125 cross 2-takt:
QMI gear behandling og samme Castrol gearolje som før.
Gearskift går silkemykt og mye presisere enn før.
Meget fornøyd.

Zongshen 200 offroad 4-takt felles gear/motor olje
MaxCycle 10-40 og QMI motor behandling.
Gearskift som før var meget tregt og upresist er nå så mykt og presist 
som det er mulig kan få blitt.
Tidligere toppfart på målepunkt på en bakketopp var 105 km/t og 
er nå 120 km/t.
Meget fornøyd

Buell Firebolt 1000 4-takt med separat gearolje.
MaxCycle 10-40 på gearboks.
Gearskift gikk fra å være tregt og upresist til å bli uventet mykt og presist.
Ønsker å prøve MaxCycle 20-50 på motor.
Meget fornøyd

Kawasaki Z1300 4-takt felles gear/motor olje
MaxCycle 10-40/QMI Motorbehandling.
Denne ble i mange år kjørt på Castrol GTX og Mobi1 bil olje.
Begynte å bruke Motorex Powersynt for noen år siden og spesielt gearskifte 
ble lettere og mere presist. Gearskifte var upåklagelig lett før jeg
skiftet til RP/QMI i sommer men merker likevel en positiv forbedring.
Meget fornøyd
MVH 
Carl Martin Strømme


Hei Igjen Thor!

Sender kopi av dette til Åge S. Vågene, da de er leverandør av Purifiner.

Skal til anlegget i Modal Sogn og Fjordane uke 49. For å kunne gi en seriøs anbefaling av RP, vil jeg vente til da med diskusjon om å bruke denne oljen.

Har etter hvert fått meget god erfaring med denne 15W40 oljen, og er imponert over bl.a. kaldstartegenskaper helt ned til minus 25*C; har ikke vært under kaldere forhold, så jeg har ingen formening om hvordan den oppfører seg ved lavere temperaturer enn dette. Oljen fortoner seg egentlig mer som en 5W40 olje, av en eller annen grunn.

Videre går ALLE motorer penere, og oljeforbruk ”opphører” ved bruk av denne oljen. Som en test kjørte jeg 34.000 km med min Ford Powerstroke 7.3L diesel, før jeg sendte inn oljeprøve. Fikk tilbakemelding om at oljen fortsatt var godt innenfor kategori ”fullt brukbar” (etterfylte ca 1/2L olje i løpet av denne perioden utenom Purifiner etterfylling). Må likevel legge til at nevnte motor har et Purifiner bypassfilter (1 mikron med kapasitet 20L pr time) installert, og dette kan også ha bidratt til det gode resultatet (Purifiner ble byttet hver 10.000 km, noe som utgjorde ca 2L olje pr. filterbytte, men hovedfilter ble ikke byttet).

Personlig vil jeg anbefale følgende intervaller mht RP og dieselmotorer: Mye småkjøring: Skift hver 7.000 km. Mest langkjøring: Skift hver 15.000 km. Dette er selvfølgelig meget ”engine specific”, og jeg tror personlig at moderne motorer muligens kan doble disse verdiene.

Nordstar 24 med 170 hk Volvo-Penta: Oljeforbruk (som var ekstremt 1/2L pr 20 timer) opphørte da jeg begynte med RP, men olje blir fortsatt sotet pga masse kaldstarter, og at temperaturen går ned til 60-65*C ved tomgang. Jeg innførte bytte hver sesong (ca 100 timer), men nå er Purifiner TF8 montert, og jeg satser på at olje aldri mer skal byttes! Bytte av nevnte oljeseparator og motoroljefilter hver sesong, resulterer i ca 3 liter ny olje på motoren, - noe som skulle forsvare at jeg aldri kommer til å foreta fullstendig oljeskift. Dette blir fulgt opp i form av oljeprøve etter neste sesongs ca 100 timer, så vi får se.

 Vi har nå Purifiner som standard på alle våre tunnelriggers hydraulikksystem. I form av filtrering ned til 1 mikron (Ca 20L pr time) og varmeelement som koker ut alt som heter ” moisture”, har vi oppnådd utrolige resultater mht 0 problemer hva angår kavitasjon og ventiler etc som skjærer seg fast, pumpehavarier osv. Når vi sammenligner med rigger som ikke bruker Purifiner, er forskjellen enorm mht ”downtime” og vedlikeholdskostnader.

 Hilsen Hans Borch


 

                                                                        Fleslandsveien 184 - 5258 Blomsterdalen
                                                                        Tlf.: 55 22 05 66 - Mob.: 92 23 07 82

QMI SKANDINAVIA AS                                         13.mai. 2005
3050 Mjondalen

Vedrørende behandlinq av Motor, Gir, Hydraulikk og Styremaskin på reketråleren M/S Storm

I januar 2005 behandlet vi vår Volvo Penta TAMD 122A (400 HK) med 
"QMI innvendig motorvask", og fylte på ny olje "Royal Purple", helsyntetisk 15-40W, og behandlet motoren med "QMI metallbehandling". I Dieselen hadde vi "QMI drivstofforbedrer". Resultat var ikke til å tro!

Fra å bruke i snitt mellom 20-25 liter i timen, med en 1800 maskes Akratrål, gikk forbruket ned til mellom 11 - 15 liter. Motoren går merkbart mye stillere, eksostemperaturen har gått ned ca 50 grader ved høy belastning. Temperaturen på motoren ligger også mer stabilt på mellom 85-90 grader, dette til tross for eventuelt høyere turtall og turbotrykk.

Etter at vi gikk over til "Royal Purple" motorolje slipper vi å bytte olje hver 500 time. Vi skifter nå hver 2500 timer, og på giret ikke hver 500, men en gang i året!! Vi brukte å fylle ca 15-20 liter hydraulikkolje i mnd. Etter behandlingen med 25 liter "QMI Hydraulikkbehandling" har det ikke vært etterfylt de siste 4 mnd. Resultatet har blitt at vinsjene går roligere (mindre støy), blir ikke fullt så varme som før, og bruker til nå nesten ikke olje. På styremaskinen gikk det ca. en 1/2 liter i uke. Denne behandlet vi med "QMI Servobehandling" og "QMI Lekkasjestopper". Resultat: Vi fyller en 112 liter i mnd, isteden for en gang i uken.

        Vi er 2 skift ombord. Den går mer eller mindre 24 timer i døgnet året rundt, med unntak av noen timer vær søndag og andre helligdager.

        Da forbruket er redusert med ca 60 %, sparer vi ufattelige 200 - 250 000.- i året.

        På motoren sparer vi 21 oljeskift i året. Giret går fra 26 ganger i året til 1 gang.

        For oss er dette nesten for godt til å være sant, og vi tar frem kalkulatoren og regner snittforbruk hver gang vi bunkrer diesel.

        QMI anbefales på det sterkeste fra vår side!
Med vennlig hilsen
Karstein Rasmussen 
M/S Storm Partrederi


From: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Date: 01/17/03 10:47:36

To: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Subject: Rally sesongen for Høgtun Racing starter!

Høgtun Racing starter sin sesong for alvor denne helgen. Da går Mountain Rally Norway av stabelen. Mountain Rally Norway 2003 er et internasjonalt og et nasjonalt rally bestående av spesialstrekninger bundet sammen med transport etapper. Løpet kjøres over to dager, Leg 1 Fredag består av 4 SS samt 2 service opphold kun for internasjonale klasser. Leg 2 Lørdag består av 5 SS og 2 service opphold og 1 Reguleringspause som kjøres både av internasjonale og nasjonale klasser. Løpets totale lengde er ca. 500 km hvorav ca. 200 km er fordelt på 9 spesialstrekninger.

 Høgtun Racing vil delta i den nasjonale delen av løpet, og bare kjøre lørdagen. Denne gangen er det Tor Jensen som fører og Knut Fylling som kartleser som skal delta for teamet. "Vi er topp motiverte for dette" sier Knut i en rask kommentar mens han sitter hjemme i Ålesund og frisker opp notekunskapene. "Endelig skal det bli litt kjøring og ikke bare mekking" sier Tor når vi kontakter han på jobb hos Bosch Rexroth på Langhus.  Som kjent har det blitt lite med kjøring siste år. Geir Jensen som denne gang vil være med som servicemann og mekaniker sier: "Då eg vart far 19.september, vart ikkje sesongen 2002 heilt som forventa. Det vart istaden investert i rekkehus, som måtte pussast opp, kjøp av familiebil, og sjølvsagt å ta vare på den nyfødte lillejenta, noko som førte til at døgnet hadde for få timer."

Etter forrige Mountain Rally Norway kom det for dagen en del feil og mangler på bilen som burde rettes opp. Dette har tatt mere tid enn forventet, men nå er bilen klar sier Geir. Her er et lite utdrag av hva som har blitt gjort med bilen: - Ny forstilling, byttet alle foringer til polyuretan, montert Gr.4  strut brace kit, nye foringer på tannstang. Byttet bærearmane + nye  foringer.
- Girkassa så veldig bra ut, den var det bare å bytte olje på.
  Byttet fra Castrol til ROYAL PURPLE.
- Forgasserene ble overhalt og byttet alle slitedeler hos Norsk  Forgasserservice på Bryn.
- Motoren ble demontert og rengjort, den så veldig bra ut innvendig.  så noen store   reparasjoner behøvdes ikke.
- Bunnpanna var reparert, tetta sprekkene i denne.
- Registerreim og strammehjul ble byttet.
- Byttet til elektronisk tenning.
- Byttet olje fra Castrol til ROYAL PURPLE.
- Benkkjørt motoren hos Ski Motorverkstad (155hk @  6400o/min 210NM)
- Bakhjulstillinga har vi byttet U-boltane og senkeklosser.
- Bremsreguleringsventil til bakbrems er installert.
Pluss mye mye mer. Bilen har vært på årskontroll, og er godkjent for rally kjøring iht. bilsportsforbundets lover og regler. Teamets hjemmesider vil bli oppdatert etter løpet. Denne finnes påhttp://www.hogtunracing.com/  Resultater fra løpet finnes på http://www.mountainrallynorway.no/ -> Resultat  Teamet vil denne helgen bestå av: Fører: Tor Jensen Kartleser: Knut Fylling  Service og mekanikere:Geir Jensen Finn Tore HolmesetOle Andreas LangemyrUnder løpet kan vi primært treffes på 922 40 488 (Geir), 90 68 20 15 (OleAndreas)
 



Les om Robert Barstad, 6174 Barstadvik 1979 Pontiac Trans Am


Tom Hensel  i Rally Treungen 2006

Aftenbladet

 http://aftenbladet.no/energi/oljeservice/940685/Knuste_verdensrekord.html

Dette 106 meter lange og 26,6 meter brede skipet, M/V Geowave Endeavour, har det siste innenfor seismikk-teknologi. (Foto: Wavefield Inseis)

Seismikk:

Knuste verdensrekord

Mannskapet om bord på M/V Geowave Endeavour satte ny rekord for produksjon av seismikk.

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Publisert 03.11.2008 20:00 - Oppdatert 03.11.2008 20:16

– Dette var langt bedre enn våre egne interne forventninger, sier administrerende direktør Atle Jacobsen i Wavefield Inseis til Aftenbladet Energi.

I løpet av oktober har seismikkskipet Geowave Endeavour samlet inn seismikk utenfor kysten av Libya på vegne av oppdragsgiver BP.

Skipet tauet ti 8 kilometer lange streamere etter seg, og dekket dermed hele 2456 kvadratkilometer.

– Moro at vi slo rekorden

Ifølge selskapet Wavefield Inseis, som eier og driver skipet, må dette være ny produksjonsrekord.

Men begeistringen stopper ikke der: Selskapet mener mannskapet om bord dermed har «knust verdensrekorden» hva gjelder produksjon av 3D-seismikk.

Rekorden det siktes til er en pressemelding PGS sendte ut i januar 2006. Da greide Ramform Valiant å produsere 2328 kvadratkilometer.

– Vi synes det er moro at vi har slått den, sier Jacobsen.

Alt fungerte

Ifølge ham ble rekorden slått fordi oktober var en måned der alt virket som det skulle på båten. Området hadde lange linjer som gjorde at mannskapet kunne skyte effektivt, og de ble ikke forstyrret av fiskerier, vær eller vind.

– Hvor mye tjener dere ekstra på å være effektive?

– Kontrakten er produksjonsbasert, jo mer vi skyter desto mer tjener vi, men jeg har rett og slett ikke regnet på det, sier han.

Skipet ble levert fra Fosen Verft i sommer. Siden har det jobbet for BG Norge i Nordsjøen, før det i oktober begynte på jobben for BP i Libya.

Les mere om rekorden her:

http://www.royalpurple.no/PDFfiler/Royal%20Purple%20Air-gun%20test.pdf